SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 249 >>

DEVAM: 97. Cünublükten Ğusletmek (Yıkanmak)

 

حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ إِسْمَعِيلَ حَدَّثَنَا حَمَّادٌ أَخْبَرَنَا عَطَاءُ بْنُ السَّائِبِ عَنْ زَاذَانَ عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ مَنْ تَرَكَ مَوْضِعَ شَعْرَةٍ مِنْ جَنَابَةٍ لَمْ يَغْسِلْهَا فُعِلَ بِهَا كَذَا وَكَذَا مِنْ النَّارِ قَالَ عَلِيٌّ فَمِنْ ثَمَّ عَادَيْتُ رَأْسِي ثَلَاثًا وَكَانَ يَجُزُّ شَعْرَهُ

 

Hz. Ali (r.a.)'den rivayet edildiğine göre Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: "Kim kıl dibi kadar bir yeri yıkamayıp cünup bırakırsa ona (terk edilen yere veya bu yeri yıkamayıp terk eden kişiye) şöyle böyle (veya şu kadar süre) azab edilir."

 

Ali (r.a.) "Bunun (bu şiddetli azabı duyduğum) için (üç defa) başıma (saçıma) düşman oldum" der ve saçını da tıraş ederdi.

 

 

Diğer tahric: İbn Mace, tahare. Ahmed b. Hanbel

 

AÇIKLAMA:     Terceme Menhel'in açıklamasına göre ve zamir müzekker kabul edilerek yapılmıştır.

 

Tıybi bu hadise dayanarak başı tıraş etmenin sünnet olduğuna hükmetmiş ve; "Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) Ali'yi başını tıraş etmekten men'etmediğine göre bu bir takriri sünnettir. Ayrıca Resulullah (s.a.v.) ümmetine Hulefa-i Raşidin'in sünnetine uymalarını emretmiştir” demiştir.

 

İbn Hacer, ve Aliyyu'l-Kari Tiybi'nin görüşünü reddederek "Bir halifenin yaptığı Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ve diğer üç halifenin yaptıklarına muhalif olduğunda sünnet değil, ruhsat olur" demişlerdir.